måndag 20 augusti 2012

Möte

På lördag smäller det. Jag ska vara fotograf på ett stort event anordnat av Babes in business. Har precis varit på ett möte och träffat babesen och nu har jag ju i alla fall lite koll på vad som förväntas av mig.

Eh ja det får mig väl mest att vilja hoppa ut genom ett fönster men eftersom jag fortfarande bor på markplan så skulle det inte göra någon skillnad.

Nej men jag var ju på deras event förra året och det var ju en toppenfest så det är kul att få chansen att vara en del i något så stort. Dessutom är det ju ett utomordentligt tillfälle för mig som fotograf att visa upp mig och skaffa fler kunder.
Synd bara att jag inte är så sugen på att synas överhuvudtaget just nu. Eller dra på mig ännu mera jobb för den delen.
Så jag tänker gå in med attityden att det blir en kul grej och en merit.

Alltså vad är det värsta som kan hända? Att det inte blir en enda användbar bild och att det inte kommer finnas en enda gäst på festen som någonsin kommer anlita mig som fotograf? Att jag dessutom måste gå under jord och sluta hänga med alla dessa coola människor som ändå är så olika mig att jag lika gärna kunde vara en ko i en balsal? Att jag aldrig mer kommer kunna visa mitt ansikte på platser som Parelle, Valdi eller fancy klädbutiker där jag aldrig någonsin satt min fot tidigare? 

Jag kan ju alltså utnyttja det faktum att jag är en ailien i sällskapet till min fördel, det gör inget om jag misslyckas totalt för det är ingen större katastrof. Jorden kommer inte gå under och ingen kommer dö. Inget kommer sprängas i luften (utom möjligtvis en mental bild av mig i folks huvuden men vad gör det...)

Varje gång jag tvingats göra något som gjort mig illa till mods kommer det till en punkt då jag sätter mig ner och frågar mig själv "Vad är det värsta som kan hända?"

Vad var det värsta som kunde hända när jag sökte jobbet på ICA? Tja att jag totalt skämde ut mig inför typ vad, femton pers? Att jag aldrig mer skulle kunna sätta min fot i min lokala ICA butik? Big deal.

Vad var det värsta som kunde hända när jag skulle lära mig baka/grilla på ICA? Att jag lyckades spränga nya fina butiken i luften? Det var det värsta som kunde hända men eftersom det kändes så avlägset, till och med för mig så var det ändå en tröst.


Så nu ska jag jobba på att få upp mitt humör så jag bara för en kväll kan vara mitt allra gladaste, positiva och självsäkraste jag. Detta kommer gå mycket lättare nu när jag insett att mina förluster inte vore förödande om jag skulle misslyckas. Förresten, varför skulle jag misslyckas? Jag KAN det här, jag har ju till och med varit mingelfotograf förut... Två gånger till och med!




San Tropez tema på festen förresten, även om man är där för jobb vill man ju passa in. Helst hade jag klätt mig i mina svarta jeans och svart linne men det känns inte så tema-enligt. Har ju skönheten ovan hängandes i garderoben men eftersom jag ska jobba känns det inte ultimat...

4 kommentarer:

  1. Vart köpte du den känningen?! Jag såg en liknande i en affär i Norrköping en gång nu i juni, men jag kommer inte ihåg var det var. Jag undrar om det kan vara den?!?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Gina Tricot :) den är awesome

      Radera
    2. Då var det nog den jag såg!
      Åh vad ledsen jag blev att jag inte köpte den! :(

      Radera
    3. Inte för att "rub it in your face" eller så men den är helt fantastisk, jag är så himla nöjd. Särskilt ihop med ett par converse...

      Radera