tisdag 18 september 2012

Dagens funderingar

Igår uppfyllde jag ett av mina mål. Kanske borde se det mer som ett delmål men va fan, vad är det för roligt med det? Nä det var ett eget mål. Vilket fick mig att känna att det borde stå "awesome" i pannan på mig. Idag när jag vaknade gick jag ju självklart upp och kollade men inte stod det något i min panna inte. Det måste vara fel på min spegel.

Ett annan sak jag tänkt på är att det inte verkar tillhöra vanligheten att gå in på apotek och fråga om saker som solkräm  eller för den delen plåster till djur. Det händer liksom att folk tittar lite snett på en. Varför skulle inte ett djur behöva solskyddsfaktor eller för all del plåster. Finns säkert hur många djur som helst som skulle behöva plåster men deras hussar eller mattar är för trångsynta för att inse det. Nu är ju mina kissungar lite extra utsatta på grund av deras brist på päls men ändå.
Mer plåster åt husdjuren!

Just nu springer Tokyo runt i en av tröjorna svärmor har gjort åt de små eftersom han har ett sår på ryggen som inte får läka ifred. Har precis sprayat honom med "sprayplåster" så nu håller vi tummarna att plåstret och tröjan med gemensamma krafter ska lyckas hålla de små kattungorna borta. Man kan inte låta bli att le när han kommer susandes i den rosa tröjan med "päls"krage. Han är för söt min lille Tok. Det är så skönt att ingen av katterna invänder mot tröjorna när man väl fått dem över huvudet på dem.

Tokis i en av svärmors mysiga tröjor.

2 kommentarer:

  1. Ja jag såg på bilden nedanför då Tokyo ska montera IKEA-möbel, att han hade ett sår på ryggen. Inte skojigt, stackarn.

    Nä det där med plåster till djur är väldigt dåligt. Sen vet inte jag om vanliga plåster funkar till pälslösa sötnosar. Jättefin i sin tröja är han, och det krävs nog lite varmare saker nu när hösten har tagit fart.

    Läste något om en hemsida du håller på med. När får man se den? ^^
    Tycker det är helt awesome att du har lyckats med att få karriär i fotograferandet. Vem vet... jag kanske anställer dig om några år :D
    Lyckokramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, egentligen är det inte så farligt men eftersom han aldrig låter det vara så får det ju inte heller läka :/ vi har försökt med ALLT. Vanliga plåster fäster inte, skavsårsplåster fäster men de lyckas han bara slita av... Testade såntdär plåster som man sprayar på men det hjälpte inte ett dugg... Det får nog bli krage, jag som hade hoppats på att slippa :(

      Äh jag syftade på min jobb-blogg som legat i högerspalten här på bloggen i en halv evighet http://hallbergsanna.blogspot.se/ :)
      Det vore helfestligt! Annars får vi väl försöka ta oss för att ha en fototräff någon gång, kunde vara roligt :) och tack så hemskt mycket!

      Kram!

      Radera