torsdag 6 september 2012

Fel plats vid fel tillfälle

Det har hänt, igen.
Inspirationen har infunnit sig när jag är strandsatt i Mörbylånga, utan blixt och för den delen, utan tid. Jag menar, vad är oddsen att den håller i sig tills jag är ledig nästa gång? Skulle den mot alla odds trots allt hålla i sig i fem dagar tills jag är ledig jag då skulle jag ju klättra på väggarna i fem dagar vilket knappt känns som ett bättre alternativ.

På måndag måste jag se till att få röven in till stan så Babesen kan få sina bilder, skulle lämnat dem denna veckan men tiden har liksom inte räckt till, jag har nämligen återgått till mitt vanliga ostrukturerade jag så jag kan inte ens kalla mig själv för organiserat kaos längre, numera är det bara kaos.

Som "tröst" ska jag tillåta mig själv att spendera en hel foto-månadslön på nödvändigheter när jag ändå är i stan. En skrivare samt en ny blixt är det som behöver inhandlas. Blixten dog häromdagen när jag var mitt uppe i ett fotojobb (hur kul som helst när man står utan back-up, tur att man har sina knep) samt att min sambos skrivare håller på att lägga av. Den dör sådär lagom tills jag verkligen behöver den så nu tänker jag skaffa mig en egen.
Tyvärr är det inte måndagen den  tionde september idag så jag får snällt promenera hem till päronen senare ikväll och låna deras skrivare.
Som tur är har jag hört att motion är nyttigt.


Ja vad mer ska jag klaga på när jag ändå håller på?
Frysen på jobbet är hemsk att vistas i när temperaturen ligger runt arton minusgrader, är det däremot mer än tjugo minus, sådär runt tjugotvå känns det genast mycket bättre.

Nu ska jag leka att jag jobbar inom reklambranschen och knåpa ihop en skördefestannons åt jobbet. Asumt.

2 kommentarer:

  1. Acceptera att ostruktur är en del av den du är låt den inte ta över hela ditt liv bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske kan gå en kurs... Eller åtminstone skaffa mig en ny kalender...

      Radera