lördag 20 oktober 2012

Nattis favoritlek

Nattis favoritlek heter "driva matte till vansinne".

Det finns inte en chans i världen att jag kan få sitta i lugn och ro framför datorn i ens fem minuter.
Så fort jag slår ner arslet på stolen står Nattis nedanför och skriker. Han har fått mat, nytt vatten och vi har precis legat på soffan och gosat genom en hel film. Kattlådan är ren och Tokyo är på lekhumör. Ändå ska han ställa sig och knuffa på mig, hugga mig i fötterna (nytt för ikväll) stjäla mina grejer (exempelvis telefon och min penna som jag sitter och antecknar med när jag redigerar bilder)

Snälla någon, varför gör han såhär? Han har alla leksaker man kan tänka sig, hur kan han vara så uttråkad? Vad kan jag göra åt det?
Orkar inte mer av detta nu, känns överjävligt att behöva låsa in sig på ett kontor för att överhuvudtaget kunna jobba.


Älskade, älskade skattunge. Du kommer bli min död.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar