onsdag 21 november 2012

Se dig för vart jag går!

 
 
Denna katt har varit med på bild förut, närmare bestämt när jag fotograferade grannhuset för lite drygt ett halvår sedan.
 
 
Känner ni igen honom?
 
När man fotograferar hus där det bor en eller flera katter får man vara extra vaksam. De har nämligen en förmåga att finnas med på ett hörn, hur kameraskygga de än är i vanliga fall.
Igår fotade jag två katthus på rad vilket resulterade i de två översta bilderna. Bild nummer två med den svartvita sötnosen var med mening. Ägaren ville gärna ha med honom på bild då hon hade gillat fotot på grannhuset där samma katt posar i förgrunden.
Den första bilden var däremot inte alls planerad. Katten rusade fram precis när jag knäppte bilden. Personligen tycker jag att den är väldigt charmig, husdjuren livar upp bilderna.
Dock är ju inte alla lika stora fan av katter som jag är, precis som med allt annat är det en smaksak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar