tisdag 19 augusti 2014

Katt-Mat




Har döpt mappen som innehåller dessa bilder till "KattMat"
Fyndigt, jag vet.
Dagen i ära har jag städat och fattat beslutet att köpa mig en ny golvmopp.
Syster-yster var här en sväng också för att jag skulle hjälpa henne med ALS ice bucket challenge.
I korta drag handlar det om att väcka uppmärksamhet för och samla in pengar till forskning gällande amyotrofisk lateral skleros. Det är namnet för en grupp neurodegenerativa sjukdomar där nervceller i hjärnan, hjärnstammen och ryggmärgen dör.
I dagsläget finns inget botemedel, bara bromsmediciner vilket de i Amerika bestämde sig för att ändra på och startade "ALS ice bucket challenge" vilket i korta drag går ut på att man häller en hink isvatten över huvudet vilket ger en uppfattning om hur det känns att ha ALS.Blir du utmanad och vägrar "måste" du donera 100$ till ALS forskning. Gör du utmaningen får du donera valfri summa.
Man får väl modifiera det hela lite efter vad som passar en själv, i mitt fall gällde det att utmana folk vidare. Hoppade den delen men länkar istället här till hjärnfondens hemsida där man både kan läsa om sjukdomen och donera till den svenska forskningen om sjukdomen!

Tillbaka till bilderna så älskar jag att båda kissungarna är redo att smälla till sin moster om hon inte släpper ner dem genast. Jag känner att jag kom av mig när jag började skriva om ALS... Det var egentligen något annat det här inlägget skulle handla om men jag minns inte vad...
Se, hjärnforskning är superviktigt, min håller ju redan på att lägga av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar