fredag 12 september 2014

En släng av latmask

Oj vad vi är trötta här hemma!
Vi hade fullt upp i förmiddags. Började med att jag drog med storebror ut mitt i natten igår för att öva på att fota stjärnor. Gick strålande! Ja om man bortser från att det var så molnigt att det knappt syntes en enda stjärna. Men, men. Tror jag har fattat principen i alla fall.
Efter det var det bara att trilla i säng och vakna en gång i halvtimmen av den enda skumma drömmen till den andra. Det var längesedan jag drömde såhär mycket.
När jag var liten var det så enkelt att säga att jag hade drömt en mardröm. Jag blev uppäten av en t-rex eller trillade ner i en grop med ormar. Mina syskon förvandlades till varulvar och jag var tvungen att skydda våra kaniner mot en flock rävar.
Nu förtiden är det inte riktigt så enkelt längre, jag skulle nog vilja påstå att natten har bestått av en rad mardrömmar utan att riktigt kunna sätta fingret på exakt vad det var som var så otäckt.

Aja, det var bara att kliva upp när klockan ringde vid halv sju eftersom jag skulle iväg för lite kvalitetstid med moster. (dvs jag skulle träna) Efter en nära döden upplevelse åkte jag hem till Babisarna (kissungarna) och fick till min förvåning sällskap i duschen av Tokyo. Det var väl värt att bli lite blöt bara han kunde försäkra sig om att jag inte gick ensam hem till Christoffer och kaninerna.
Så ja, vi gick hemhem och fikade lite, kollade lite på kaninerna, rev halva Christoffers rum... sen blev det promenad hem för lite lek.
Vi skulle bara lägga oss på sängen i en timme innan jag skulle vika tvätt och gå ut för att måla det absolut sista på huset som skjutits upp i gudvethurmångaveckor men vi blev kvar här i fyra timmar. Antar att det knappt är lönt att resa på sig nu.

Jag och de små tänkte dra söder ut ikväll och om jag lyckas hålla mig vaken blir det nog lite mer astrofoto. Håll tummarna för en mer molnfri himmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar