lördag 6 september 2014

Tar mig sovandes genom livet

Okej så den här veckan har bara svoooschat förbi. I tisdags gjorde vi (jag+päron) klart kring mina odlingslådor och vi fick ännu en gång bekräftat att jag suger på raka linjer och att jag hatar raka linjer. Hängde lide med min barndomsidol (moster) också.
Sen blev det onsdag och jag har på fullaste allvar inget minne av onsdag mer än att jag beställde ako-kolor och tryckte in i godishyllan.
Torsdag gick i bullbakets tecken, jag är lite av en naturbegåvning om jag får säga det själv. Andra gången i hela mitt liv som jag bakar bullar (saffranssnäckor var det första gången) och jag lyckades den här gången också, kors i taket! Trots att jag var så yr att jag stundvis knappt kunde stå på benen.

Igår var vi några från jobbet som skulle haft filmkväll, vi satsar på att försöka kolla igenom alla Hobbit och Sagan om ringen-filmerna innan Battle of five armies släpps i december.
Men på grund av sjukdom fick den här sjuklingen hoppa in och jobba, tyvärr finns ingen logik i det här uttalandet. Jag måste nog sänka kraven på mig själv. Bara för att jag kan stå upp betyder det inte att jag kan gå till jobbet.
Feber, öroninflammation och yrsel är trots allt tre ganska bra anledningar att spendera dagen i sängen.

Men men, idag står det jobb på schemat igen. Sov till halv tolv så det blev inte så mycket dag innan men nu kanske jag åtminstone är hyfsat pigg i kväll.
Sex timmars arbetsdag, det är ju ingenting.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar