fredag 24 oktober 2014

Brev från tullverket

Jag hade väntat och längtat efter min nya dator/kamera väska i exakt en månad när brevet kom som talade om att den inte kunde passera genom tullen förrän jag kompletterat med några uppgifter.
Happ, ytterligare en evighets väntan då.

För det första ville de veta vad det var i och det hade jag ju inga problem med att tala om.
Men det visade sig att avsändaren även glömt skriva värdet på väskan.
Jaha.
För er som inte vet baseras tullavgiften på en viss procent av paketets värde.
Okej.
Så tullen frågar MIG vad jag har betalat för väskan och jag känner mest... Hur ska de veta att jag inte ljuger?

1...12...122...1220 kr.

Det tar emot men eftersom jag är en DFP* så ljuger jag inte.
(För tullverket)
Anständig och fattig.
Fan då.




*Decent Fucking Person

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar