lördag 11 oktober 2014

Gymnasieflashbacks osv

Ni vet den där känslan när man känner ett akut behov att att gå och gräva ner sig men ändå tvingar sig själv att funktionera som en normal människa?
M ett sånt veckoslut har det varit.
Som tur var kunde jag dränka den trötta rösten i mitt huvud i tårta igår på världens bästa Jespers födelsedag. Han fyllde 18 år. Vet inte riktigt vad som hände där. Någon måste ju skämta? 18 är ju typ vad jag är?

Om man är så trött att man knappt orkar stå på benen kan man ju antingen vila eller hänga med favoritmänniskorna på gymnasiemässa. Jag valde självklart det sistnämnda.

NOSTALGIN!

Det är alltså sju år sedan jag började på gymnasiet, helt galet.
På den tiden ville jag hemskt hemskt gärna pierca mig både här och där. Helst i läppen. Hemskt gärna snake bites men jag kunde nöja mig med en vanlig labret också. Hade jag vetat vad jag vet idag hade jag antagligen allra helst velat ha spider bites (hur coolt?!?!) men visst är jag väl ganska glad att mamma satte stopp för mina planer för ärligt talat så passar det inte mig sådär fantastiskt bra som jag tyckte då... Men alltså... åååh ändå... om man bara hade varit lite coolare...


Så här snygg hade jag kunnat vara om 16-åriga Sanna hade fått bestämma.
Det fick hon inte som tur är, herregud vem låter en 16-åring bestämma?!


Ja i alla fall, förutom dagdrömmar om piercings så var vi och hälsade på hos Jeppe och hans klass. Så himla fin stämning, jag är så glad att han hittat en skola där han trivs så bra!
Sen gick vi till Mats flummskola, den är också ganska okej. Mitt 16-åriga jag hade nog trivts där. Mitt 23-åriga jag gör det definitivt.

När alla hade gymnasigat sig färdigt gick vi ut och åt hela gänget. Det har nog inte hänt sedan istiden ungefär? Så himla mysigt. Tycker väldigt mycket om familjen Hallberg/Gustavsson, de är så himla himla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar