torsdag 30 oktober 2014

Några fakta om leverpastej

Det finns bara en ätbar leverpastej och det är pastejkökets bredbara i blå ask, "den vanliga". Du skall icke tillbe andra leverpastejer...jämte...denna... eller whatever.

Men även om du äter den enda rätta pastejen gäller det att du utelämnar den absolut yttersta kanten samt botten. De skiftar i grönt och allt som skiftar i grönt vet vi ju att drakar har varit framme och infekterat.

Det enda rätta brödet till den enda rätta leverpastejen är rykande färskt Snores klibbiga (Aka Grönhögsbröd) skulle det vara akut brist på detta kan du använda pågenlimpa. Men bara i absoluta nödfall. Du kan inte äta leverpastej på polarpärlam, ni vet, de platta runda. Aldrig.
Det är förenat med dödsstraff. Det är bara Lord Voldemort och Riddar Kato som gör det... När de är på frukostmöte hos Sauron.

Man måste bre leverpastejen med en särskild kniv. Jag hade äran att ärva två pastejknivar av min gammelmorfar och jag kan lova att det vore synd om den som försöker missbruka knivarna och använda dem till något annat.





Sådär. Det var väl det enda.
I övrigt har jag ägnat dagen åt att glädjas över att jag inte har så mycket tvångstankar längre.
Imorgon är det Halloween och sen är det typ jul.
Puss & hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar