söndag 2 november 2014

Min generation är fucked up

Har suttit och redigerat i nästan tolv timmar idag. Bild efter bild efter bild.
Vid halv nio kände jag mig hyfsat färdig och bestämde mig med fyrkantiga ögon att ta kväll.
Så jag stänger av datorn och... Förflyttar mig till nästa.
Min generation är så jävla fucked up.

Men men, whatever. Vi ska ju bara dö i alla fall.

Så hur tänkte jag spendera min lediga kväll nu då?
Tja i veckan snubblade jag över något som heter Nanowrimo. National Novel Writing Month.
Författare från alla världens länder samlas på en webbplats för att peppa och inspirera varandra och målet är att man ska ha skrivit 50 000 ord mellan första och sista november som råkar vara nationella-novell-skrivar-månaden-typ.

Hur coolt låter inte det egentligen?
Men alltså. Vet ni hur mycket 50 000 ord egentligen är?
Det är typ 100 A4 sidor.
Grovt räknat, en bok på 200 sidor.
Och det här ska man alltså fixa på en månad?
Man skulle alltså behöva skriva 1666,666 666666667 ord om dagen, hela månaden.

Stephen King som försörjer sig på sitt skrivande skriver 2000 ord om dagen.
Ut över det ska normala dödliga alltså hinna med båda sina jobb, sina barn/katter, äta, sova, leva.
Är det ens möjligt?

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är intresserad. Om jag påstod att jag inte satt med alla rutor ifyllda och färdiga och preciiiis skulle skicka min anmälan innan jag stängde webbläsaren igår kväll.
Nästa år kanske.
Tills dess tänker jag skriva precis hur mycket (eller lite) jag vill!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar