tisdag 17 februari 2015

Tre saker jag hatar

Tänkte att vi kör en negativ lista såhär på veckans absolut tråkigaste dag. Tisdagar är min version av katten Gustafs måndagar.
Här kommer i alla fall en spontan lista på tre saker jag verkligen tycker illa om:

1. Talstreck. Alltså på riktigt, vad vill de mig? Minns på gymnasiet hur det drog ner mitt betyg varenda gång jag skrev en novell bara på grund av att jag vägrade använda de där jävla talstrecken.

2. Handledsskydd. Det är sååååå i vägen. Har gett min arma hand en kvart till med skyddet sen får den klara sig ändå. Villkunnaskrivanormaltutanhinder.

3. Matförgiftning. Eller det vet jag visserligen inte för jag har aldrig haft det men jag tänkte gardera mig. Käkade nyss spagetti med köttfärssås och hann halvvägs innan jag kom på att den var en vecka gammal. Bra där Sanna!
Fortsatte äta i alla fall. Kändes som om det redan var försent för att ångra sig liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar