tisdag 3 februari 2015

Vakna tidigt

Klockan fem slog jag upp ögonen imorse för att jag glömt stänga av gårdagens alarm. Bra jobbat Sanna.
Nackdelen med att ha mobilen som väckarklocka att jag inte kan låta bli att kolla alla notiser och om jag fått något kul/desperat/katastrofalt meddelande under natten innan jag kan snooza.
Imorse lyste den upp som en liten julgran.
Och plötsligt var jag klarvaken.


Vad GÖR man egentligen vid klockan fem på morgonen om man inte kan somna om och man inte kan dra igång det senaste Fall Out Boy albumet på högsta volym?
Jo man tar en promenad. Sen gör man en kopp kaffe (hemma idag, inte på jobbet för ovanlighetens skull) och fortsätter sin promenad, fast inomhus.
Går genom rum efter rum med lurarna i öronen. Snubbla över en katt då och då. Fundera över det som har varit och det som kommer att bli.
Och inse att det faktiskt känns helt okej.

Så nu ska jag ta och skriva ett inlägg på hemsidan med lite info om foto-framtiden medan jag är klar i huvudet. Den ser inte särsklit ljus ut, jag blir ju av med studion och jag har bestämt mig för att sluta med porträtt av människor eftersom ångesten före och efter helt enkelt inte är värt det.
Kan inte komma på en enda porträttfotografering (som inte ha varit på mitt initiativ) som inte har fått mig att lipa av prestationsångest under efterarbetet så jag ser inte riktigt någon mening med att fortsätta utsätta mig för det. Det finns annat man kan göra.
Saker som får en att må bra.

Så full fokus på en välmående Sanna år 2015?
Känns som ett rimligt mål.

Ett par studiobilder som var allt annat än ångestladdade. Älskar dom där ungarna.
Måste försöka få med den tredje ungen nästa gång också.
Vår brother from another mother. Bokstavligt talat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar