fredag 17 april 2015

Lite tankar i natten


Lisa Bjärbo. Vet ni vem det är?
Om inte borde ni ta reda på det.
Och oavsett om ni vet att hon är barn- och ungdomsboksförfattare )och en galet cool människa) eller inte så bör ni spana in hennes blogg Onekligen för den är onekligen en av de bästa bloggarna på hela internet.

Hennes sätt att skriva, kreativiteten och hennes entusiasm... över småsaker!
Skulle verkligen kunna tänka mig att ha henne som idol om jag höll på med sådant.
Nu gör jag ju inte det, ser enbart upp till människor jag faktiskt känner.
Men annars så.

Blir alltid så peppad på att skriva efter att ha läst hennes blogg... och lyssnat på hennes podd... eller åk förbi Bjärby pga låter som Bjärbo?
(Eventuellt var det sista inte riktigt sant)


Önskar att någon liten del av mig bara kunde fuck it, nu kör vi! och bli lite driftig så jag också kan skriva böcker och odla egna grönsaker och hantera livet med två små söta barn katter.
Fota kan hon också btw. Sådär vardagssnyggt. Inte fotografperfekt, vardagssnyggt.
Vill också fota vardagssnyggt. Och skriva böcker. På riktigt. Och odla tomater och och och!

Men ah alltså. Ingen stress jag har ju heeeeelt lagt om mina matvanor sedan jag fick egen lägenhet så jag har ju alla chanser i världen att fortsätta ändra vanor?
Kanske inte odla tomater men försöka hålla liv i min hallonplanta?
Och mina pelargoner (måste verkligen plocka och vattna dem imorgon)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar