måndag 24 oktober 2016

Naglar

Jag som aaaaldrig kunnat ha långa fina naglar (eftersom mim bror tog alla gener för starka naglar som inte går av bara för att man tittar på dem...) så blev jag så glad och pepp i somras när mina naglar plötsligt fick en knäpp och började växa!

Sen tog det en, en och en halv månad så var de sköra som torra höstlöv igen och jag gav upp...
Men det är ju så himla kul med nagellack?!

Så jag tänkte ta tag i det där igen... Om jag är duktig att fila och återfukta mellan varven så kanske lacken skyddar nageln så jag kan få tillbaka mina friska naglar?

Anyway, har passat på att leka och testa lite nytt denna veckan, nackdelen med mitt jobb är ju att lacket aldrig håller mer än ett par dagar, hur försiktig man än är 😒








2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du fixar med naglarna du med! ^^
      Det är verkligen härligt med fina färgglada naglar. Roligt dessutom :)
      Vet inte om du använder top coat men jag rekommenderar verkligen "Seche Vite".
      Ger lacket en snygg finish och håller mycket längre (torkar dessutom fort).
      Jag kan ha samma lack i 5 dagar och det ända som är nött är kanten av nageln.

      Lider precis som du av sköra naglar. Vi har för opraktiska jobb för att ha hela naglar.
      Har haft brutna naglar jämt på senaste tiden vilket gör att man ha tappat suget ibland.
      Men jag har fått inse att jag inte kan ha långa naglar. Så ska nog satsa på kvalité i stället för långa naglar.

      Gillar dina blå naglar här ovan, super snyggt! :D

      Radera