onsdag 10 oktober 2018

The mind works mysterious ways

Alltså be mig att göra en logga åt mitt eget företag eller något annat arbetsrelaterat och jag kan sitta med det en hel dag utan resultat. En beskrivning på ett hus, allra värst säljande texter och även seriösare facebookinlägg, EN HEL DAG I TELL YOU.

Men ge mig fem minuter att knåpa ihop ett diplom från ett påhittat företag och du har det utskrivet och signerat med en logotyp till ditt fejkföretag på fyra.

Dafuq brain, work with me?



Brukar ju även printa diplom åt Öländska vinpimplarsällskapet i egenskap av ordförande samt Rövkontrollanternas riksförbund och wow jag inser nu att jag verkligen borde ansöka om patent på alla mina fiktiva sällskap/riksförbund/råd.
Och så borde jag kanske spendera mer tid på att göra vettiga saker.
Mest det sistnämnda kanske.

Men det är SÅ SVÅRT att låta bli när folk skämtar om att de borde få diplom för saker och man bah "jag kan fixa ett åt dig" och de skrattande säger ja fast man hör på dem att de inte tar en på allvar?
Challenge accepted liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar