fredag 1 april 2011

Lägg ner Ullaredserien, vi har en ny stjärna på himlen!

Första halvan av dagen var riktigt jobbig. Jag rusade runt i sån hastighet att inte ens Lucky Luke hade kunnat träffa mig och jag menar, han skjuter ju snabbare än sin egen skugga...
Sen en timme innan lunch kraschade kroppen totalt. Varenda centimeter värkte och jag trodde jag skulle behöva springa och kräkas i en skurhink (säljer vi ens skurhinkar?) anyway efter en liten stunds hängade på vagnen med varor medan jag "letade" bland hyllorna så glömde jag snart bort illamåendet och smärtan i alla kroppsdelar utom armarna. Helt okej arbetsförhållande alltså.

Jag såg ingen annan utväg än att köpa mig en Dr. Pepper som matchade min kyckling i örtagårds-something, something... Så resten av eftermiddagen jobbade jag som en duracellkanin! Tyvärr hängde inte hjärnan med i samma snabba tempo.

Förresten måste jag nog ta mig ett allvarligt snack med min chef. Jag menar, efter att ha jobbat i typ fem månader är det på tiden att jag får lite förmåner!
Jag tänker kräva rättigheten att ha mobilen med mig när jag jobbar så jag kan blogga om alla asroliga grejer som inträffar. Jag menar, ni missar massor!
Som den gången jag insåg att det stod "extra virgin" på flaskorna med olivolja, eller den gången jag hittade en kattmatsburk med ettiketten upp och ner!
Eller som idag när jag plockade upp (ännu en gång) kattmat och såg att det fanns en smak med kanin och morötter. Jag menar, undra om de verkligen var så onödiga att de la i extra morötter? Räcker det inte med att mata kaninen med morötter innan man stoppar ner den i burken?
Jag fann också att om jag skulle skaffa en katt skulle jag gestalta den som en superskurk. För bara superskurkar kan äta så vidriga saker som kycklinghjärtan eller kolja i gelé.

Glassen på bilden har inget med texten att göra. Förutom att den är köpt på jobbet... Det är mest för att ni ska ha något gulligt att titta på så ni kommer tillbaka imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar