torsdag 23 juni 2011

Tatuering

Jag har under en längre period (till och från sedan jag fyllde 18) funderat på att tatuera mig. Jag har bara inte vetat vad eller ens om jag skulle våga.

Det finns så många låttexter som har inspirerat mig när jag kännt mig liten och svag och någon av dessa har jag funderat på att sätta på print på handleden.

Ikväll tänkte jag om, jag såg en bild på Kenzas nya tatuering och blev kär. Så enkel, så snygg och så... Lätt att dölja, vilket är en viktig faktor enligt mig att ta med i beräkningarna.
Jag har även ett tag funderat på en annan tatuering, jag såg en tjej med en grymt snygg svala i nacken men kom fram till att en svala är så långt ifrån Sanna man kan komma. Vad jag dock borde ha är en streckkod! Det vore ju asballt! Särskillt eftersom mitt ICA-jobb betyder så mycket för mig ;)
Frågan är, vad skulle jag ha för steckkod? Skulle jag hitta på en egen EAN-kod eller kopiera streckkoden på typ vaniljgifflar eller något från Marabou?
Det är definitivt något värt att fundera på.

Skärmdump kenzas.se

Tatueringarna som inspirerade mig från första början.
Hade lätt velat göra något liknande om det hade gått att få till snyggt i litet format, typ något litet på handleden eller så.

Mitt stora problem är nog inte att bestämma mig för en gångs skull utan som vanligt ligger det lite i andras händer. Skulle många i min närhet tala emot en tatuering så skulle jag aldrig göra det, oavsett vad jag själv känner. Kunde nog behöva en "be strong girl" tatuering för att påminna mig om att jag borde leva mitt efter mina egna regler.
(Dessutom skulle den ju sitta finfint på mina ständigt växande muskler, hoho)


I've been thinking of getting a tatto since I turned 18 but I could never decide what to get that would matter to me. Copycat as I am I fell in love with famous blogger Kenzas new tatto (picture 1).
Same place, same text. It's awesome and a reminder everyone needs sometimes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar