onsdag 30 november 2011

Den hårda sanningen

Ibland är det jobbigt att behöva inse sanningen. När man inte längre kan parera käftsmällen den vill ge en.
Denna eftermiddag har jag insett två saker.

Jag borde verkligen, verkligen ha läst Kaggs medieprogram när jag gick på gymnasiet, det hade passat mig som handen i handsken (och vad har jag för nytta av de där tråkiga jävla naturkurserna idag?)

Sanning nummer två är ännu hårdare att acceptera.
Min lillasyster kan inte gå på Kagg.
Jag kan inte tvinga henne att gå på Kagg.
Det finns inga bra linjer på Kagg längre.
Eller okej, natur funkar väl men jag skulle aldrig någonsin tala för att min syster skulle läsa natur.


Matilda, jag ska inte lägga mig i ditt gymnasieval men jag tror faktiskt att du behöver läsa media på Bauer.
Jag lovar att hjälpa dig med läxorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar