lördag 4 augusti 2012

Hemmets överhuvud

När jag bodde hemma var det alltid mamma man vände sig till om det var något. Hon var hemmets överhuvud.
Hon hade koll på allas saker, särade (i de flesta fall) på slagskämpar och hade alltid sista ordet i vad som skulle göras.
Ett tungt ansvar att axla.

Nyss frågade min sambo om jag visste vart hans svarta jeans var.
Tydligen har jag blivit utsedd till detta hushållets överhuvud.
Ganska förvånande med tanke på att jag är slarvig och obeslutsam, ja rent av velig.
Tror att jag får ta ett snack med den som la mitt namn i den flammande bägaren (HP referenser is the shit) för ärligt talat tror jag inte att jag hinner med ännu mer att sköta!



Ps. Jag är sugen på blåbär. Tror ni att min nya chefsposition kan tvinga min sambo att springa in i affären åt mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar