tisdag 28 augusti 2012

På söndag är jag ledig

Yep på söndag ska jag ha min första ligga hemma i soffan och chilla heladagen-lediga dag på jag vet inte hur länge. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte haft chans att ha sådana dagar innan men tidigare har jag helt enkelt inte velat ge mig själv chansen att pusta ut.
Det är lite som när jag spelade fotboll och mamma och pappa alltid tjatade om "andra andningen" när jag bara ville lägga mig ner och dö. När man väl kom in i andra andningen för första gången var det fantastiskt. Nu ville jag helt enkelt inte vila förrän jag kom in i andra andningen, istället lyckades jag förstöra min hjärna.
Jag har inget som helst närminne och jag får börja om på nästan varje mening jag säger för att orden fastnar någonstans på vägen och skulle jag få ut en mening rätt börjar jag ändå om eftersom jag tror att det blev fel. Lite som en repig skiva.

Så jag tänkte göra en lista på saker jag skulle vilja göra när jag är ledig:


  • Städa garderoben
  • Stryka, det skulle verkligen behövas...
  • Hänga upp tavlor
  • Ta med kissungarna till Grönhögen och bara vara
  • Redigera alla bilder som bara blivit bortglömda på min hårddisk
  • Skriva, skriva, skriva. Jag är så nära mitt mål!
  • Ta en promenad.
  • Förbereda inför höstens/sensommarens utställningar
  • Ägna uppmärksamhet åt de hundratals foton som väntar på att få hamna i album
  • Bädda rent i sängen
  • Läsa ikapp och skicka in prenumeration på Spiderman

Ja, listan kan göras ännu längre men det har jag inte tid med. Där emot kanske ni är nyfikna på hur min söndag egentligen kommer se ut? Tja jag är ingen mästare på att spå framtiden men jag ser en soffa och ett stort paket glass. Känner även en längtan efter ösregn.

Nu ska jag hoppa i duschen innan jag inviger denna arbetsdag. På schemat står lite fotografering och mycket redigering alltså är det lika bra att komma igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar