tisdag 25 september 2012

Break down

Snart får jag nog silvertejpa mig själv för att inte falla isär. Ena dagen är jag så uttråkad att jag håller på att dö (jag som aldrig är uttråkad...) och nästa dag är helt enkelt bara förmycket.
Idag är en såndär dag som bara är för mycket.

Seriöst? Jag har övervägt att lägga mig ner och dö ungefär en gång i halvtimmen.

Först och främst försov jag mig. Vaknade upp vid halvt tolv och kom fram till att det kunde vara på tiden att gå upp och duscha om jag skulle vara i stan och tillbaka på en timme. Behöver jag ens säga att min tidsplan inte höll?
Sen kom jag till IKEA och då hade de inte de ramarna jag skulle ha till mina utställningsfoton.
Ursäkta? Bitchslap rakt i ansiktet. Ringer i panik till mamma. Överväger att sätta mig ner på golvet och storböla. Låter bli att storböla, tänker om, tänker på vägen till kassan att jag aldrig mer ska handla på IKEA. Yeah right...

Tycker att jag förtjänar den där klänningen jag suktat efter så länge och går in på modehuset. Kommer på att jag kan passa på att köpa en ny BH när jag ändå är där eftersom alla mina sitter dåligt. Går med gott mod till underkläderna på H&M och tar en mindre storlek än jag brukar ha, kommer in i omklädningsrummet och... Vill lägga mig ner och dö en gång till. H&M's minsta bh var förstor för mig... Omkretsmässigt alltså, inte kupan tack gode gud.
Går in på Lindex och smyger bort till underkläderna. Blir totalt förnedrad i omklädningsrummet när jag inser att jag kan ha samma storlek som när jag var typ, tolv? Som tur var (?) satt inte Hello Kitty bh'n perfekt ändå så jag kunde med gott samvete gå där ifrån utan att köpa den.


Överväger att lägga mig på modehusets parkering och dö men åker istället hem till mamma och fikar. Får hjälp att rama in alla bilder till skördefesten och de blev jättefina.

Kan inte släppa tanken på att jag borde göra någon drastisk förändring i mitt liv. Å andra sidan har jag en tendens att inte alltid tänka på mitt eget bästa utan sätta andra i första hand. Vilket innebär att jag aldrig vet vad som är bäst för mig själv eftersom jag inte vet om jag har någon baktanke som i slutändan gynnar någon annan.
Schizo-varning jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar