onsdag 23 januari 2013

Mirakel eller bara ett tecken?

Trots att det är januari och jag betalade hälften av alla julklapparna med den nästan obefintliga lönen som trillade in den 25:e december har jag råd att betala avgiften för en skrivkurs och man bah va?
Vad har hänt? Har pengarna på mitt konto börjat växa bakom min rygg? Har jag dragit ner på chokladkonsumtionen? (Haha som om det skulle hända...)

När men alvarligt, det är helt grymt. Dessutom får jag fet lön om två dagar, ja inte sommar-fet då men ändå jag har jobbat hela jävla julen-fet. Troligtvis är det ett mirakel, eller så är det ett tecken att jag ska ta chansen att faktiskt gå den där skrivkursen. Jag som har tvekat...

Sen i maj ska jag alltså iväg och leka författare över en helg. Det blir man inte så fet på har jag hört, om man inte är typ J.K. Rowling och det är jag ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar