tisdag 1 januari 2013

Nytt år o de dåva

Klockan slog nyss tolv och jag bestämde mig för att skriva några ord här på bloggen.
Ikväll har jag varit hos moster med familj och ätit trerättersmiddag, inget slår att ha en kock i släkten.
I skrivande stund har jag bäddat ner mig i sängen hemma. Det är bara jag och kissungarna och de är måttligt roade av världskriget som pågår utanför fönstret (seriöst, skjuts det inte ovanligt mycket i år?) vi har färgat lakanen rosa genom att äta hallon i sängen, det enda som kunde få deras tankar på annat håll. Jag kommer säkert få lida för det i flera dagar... Jaja, det är ju bara nyårsafton en gång om året. Just nu sitter den ena katten bakom soffan (den jag nästan var säker på skulle vara rädd) och min modiga lille grabb vägrar komma fram från sitt gömställe under sängen. Känns skönt att vara hemma hos dem i alla fall.

År 2012 var året då jag flyttade hemifrån. Året då jag startade mitt företag som fotograf. Året jag fick en egen telefon på ICA (haha). Året Elton började visa att jag faktiskt är viktig för honom också, inte bara tvärt om. Året en av mina närmsta vänner tog sitt liv. Året jag trodde att jag skulle klappa ihop av all press och stress över jobb. Året då mina helt lediga helger går att räkna på två, om inte en, hand.

Så här i efterhand känns det som om större delen av året har ägnats åt att pusha gränserna för vad jag kan hantera. Testa gränsen för hur mycket jag kan jobba innan jag faller ihop. Visst kan det kännas lite tråkigt men om fem år när jag tänker tillbaka på år 2012 kommer jag för alltid att minnas det som året då jag skaffade mina bebisar. Mina livräddare. Mina kattungar.
Så många dåliga dagar jag inte har kunnat ligga kvar i sängen och tycka synd om mig själv, det fanns faktiskt två små liv som var beroende av att jag klev upp. Så många gånger de satt ett leende på mina läppar genom att bara existera. Så mycket kärlek.

Ett stort tack till alla de som trots allt gjort 2012 till ett år jag kommer se tillbaka på med positiv blick. För hur skulle jag ha tagit mig igenom året utan alla mina fina djur (Elton kommer forever vara min kung) min familjoch mina vänner. Det är ingen stor skara, men jag satsar på kvalité framför kvantitet.
Nu ser vi till att 2013 bjuder på allt vi vill ha och lite till.

Gott nytt år alla fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar