torsdag 24 januari 2013

Precis som förr

Är ute på turné idag. Först fotade jag i Mörbylånga, sedan Kastlösa och efter det lite för skojsskull vilket resulterade i fika hos farmor och när jag ändå var så långt söder ut bestämde jag mig för att åka och titta till mormor och morfar på kyrkårn. Nu ligger jag i sängen på övervåningen i deras gamla hus och njuter av solen som valde att titta fram och skina in genom fönstret och rakt i ögonen på mig.

Det är märkligt hur det kan bli, för ett år sedan hade jag aldrig satt min fot i detta huset när jag var ensam, det kändes obehagligt helt enkelt. Nu när jag ligger här, halva kroppen i mormors gamla säng och andra halvan i morfars känns livet faktiskt riktigt bra. När jag klev innanför tröskeln kändes det precis som förr. När man var liten och detta hus var himmelen på jorden.
Jag ska ligga kvar i fem minuter innan jag åker hem till mina måsten. Fick ett sms om att min sambo har maten på g.

Bästa dagen på en miljon år ungefär.

2 kommentarer:

  1. Visst är det stilla i huset lugnt och fridfullt
    ingen aktivitet eller " besökare ". Kanske är det som så att alla oroliga äntligen fått ro..... eller är det som så att själen försvunnit från huset och nu är det bara ett tomt hus ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på det första, vill inte vara den som förstört huset...

      Radera