söndag 1 februari 2015

Årets första månad

Alltså januari 2015.
Ska vi prata lite om den?
Det har varit en grymt mycket toppar och dalar.
Dalarna oftare djupare än topparna.
Jag har redan fyllt tidigare års kvot för utekvällar och ja men jag kanske är mogen för det här nu, att gå ut och faktiskt umgås med andra människor. Släppa in nya människor i min lilla bubbla.
Jag har haft så galet roligt mitt i allt elände att det inte är klokt.


Idag är det första dagen på månad nummer två.
Jag vaknade efter två och en halv timmes sömn med en pirrande känsla i kroppen som man bara får när man möter någon som man klickar med bara sådär.
Det är totalt orimligt egentligen. Verkligen.
Orimligt.
Omöjligt.
Löjligt.
Men just idag?
Just idag vaknade jag upp med ett stort fett leende på läpparna och just precis nu struntar jag i allt som är omöjligt. För det där leendet är liksom värt mer än så.
Jag unnar mig det.

Idag ska jag titta på lägenhet. Ytterligare en grej som pushar det där leendet.
Första februari alltså.
Troligtvis årets hittills bästa dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar