onsdag 28 februari 2018

Andra renoveringsdagen och konsten att vara avundsjuk på sig själv




Har man inga skyddsglasögon när man slipar/drar spik från ett tak som läcker spån så får man improvisera.
Fyllde sin funktion och stylish, just the way I like it.





Efter jobbet kom elektrikern och han hann knappt innanför dörren innan vi skickade upp honom på stege över trappan med orden ”fan ta dig om du trillar ner”



Behövde visst inte oroa mig, han är säker min karl.
Titta så lycklig han ser ut när han också fick riva lite?!



Lämnade över slipandet och spikdragandet till experten (mest för att jag sedan länge förlorat känslen i händerna...) och gick över till det jag gör bäst - måla. 



Men först var jag tvungen att hoppa jämfota och applådera för mamma hade börjat måla medan jag slipade OCH HERREGUD VAD FINT DET BLIR?!



Fyra gånger hälsar mamma att vi troligtvis kommer behöva måla. JAG ÄR SÅ TAGGAD!



Här sitter jag och lever lajf.



Elton ville gosa. Ska inte visa den här för Irene imorgon när jag ska på massage för tror inte jag får godkänt för min arbetsställning. Men mys.



Tänker ändå att jag nästan vunnit på lotto eftersom bottenvåningen har lika högt i tak som ett fkn SLOTT och uppe kan jag stå på golvet och dra spik/slipa/måla i taket.
Minus i trappan då. Kanske kontrar med att hänga en kristallkrona där? 



Välförtjänt kvällsfika innan hemfärd i snön.



SÅ HIMLA JÄDRANS FINT DET BLIR!
KAN INTE FATTA ATT JAG SKA FÅ BO HÄR?
Är typ avundsjuk på mig själv.
Nu ska vi bara köpa assnygga strömbrytare och what’s it’s names som jag lämnat över på min privata elektriker.
HUR LYXIGT ATT HA EN PRIVAT ELEKTRIKER?!
Som man dessutom får hångla med nästan hur mycket man vill.

Lever lajf helt enkelt.

Nu är febern tillbaka och det betyder läggdags. Min kropp knows the drill - frisk by day, sjuk by night. Bra deal.

Puss och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar