lördag 31 mars 2018

El och andra underskattade saker

Tänk att vi bott här i huset i nästan en månad redan?!
Sinnes. Vart tog tiden vägen?
Är ungefär lika mycket iordning som vi var dagen efter flytten 🙄

Eftersom vi lever så olika arbetsliv Macky och jag så har han haft hela helgen på sig att dra ny el på övervåningen. Tänk, han tror att han kanske hinner bli klar innan påskhelgen är slut!
Det innebär att jag slipper duscha i skenet från en ficklampa. 
Och kanske kan Markus dator äntligen flytta in i hans lekrum? 
Äntligen.

Man vande sig dock förvånadsvärt fort vid att inte ha el förutom via de tre förlängningssladdarna som sträcker sig genom hela huset och lyser upp sovrummet med en ensam lampa? 
Ficklampan vi köpte tillhusvagnen har varit värd sin vikt i guld. 
Jag slutade snabbt vara mörkrädd i alla fall. 
Men så himla lajf med lite el ändå.


Så här ligger jag utslagen på sängen efter jobbet och somnar snart till ljudet av hammaren (yep - så trött är jag) medan jag drömmer mig bort till nästa vecka när jag är lite ledig igen och kanske kan börja röja lite här hemma.
Snart ska vi åka till Smedby och bli matade.
Goals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar