lördag 26 maj 2018

Jag lever!

Ja jag kan ju inte gärna skryta med min blogguppdatering det senaste men let’s catch up!

Enligt min kamerarulle har detta hänt sedan vi sist hördes av (varning för sjukt mycket bilder)
(Pga fotograf tänker jag?)



Vi har hängt i trädgården och ena dagen förra helgen hade vi finbesök från staden! Hela klanen (ish) Andersson var på fika och jag fick briljera med såpbubblor.
Sörjer lite att det kommer komma en dag när Markus brorsdotter är så stor att hon inte kommer uppskatta såpbubblor på samma sätt?
(Får väl ha lite tålamod i sisådär 15-20 år tills hon börjar komma upp i min ålder och kan börja uppskatta det fina i livet igen?)



Fick ”gamla” pioner av min syster. ”De står nog inte så länge och de kommer att blekna ännu mer”
Dog finhetsdöden för varje dag de förgyllde vårt matrum ❤️



Sen åkte jag på introduktionskurs för Fastighetsbyrån på Skepparholmens konferens och spa! Dear lord. Ser ni utsikten från mitt hotellrum? Som jag hade helt själv? Med dubbelsäng?
Snacka om att muta sina nyanställda till att tycka om företaget 🤔
Nä, skoja bara. Det var roligt och intressant och efteråt var jag jättetrött på folk!
I vanlig ordning.





Satt i fönstret och klottrade och antecknade och skrev ner tankar tills solen gått långt nedanför horisonten.





Gjorde lite nytta också, faktiskt. Att lyssna på marknadsavdelningen var ju life och även intressant att få höra hur de jobbar på andra kontor. Rent strukturellt och sådär. Sen ska vi ju tydligen inte kallas assistenter längre utan säljstöd. Vet inte riktigt om jag håller med om det? Jag gillar att vara assistent.





Försökte mig faktiskt på lite selfies under vistelsen, mest för att jag är facebook administratör nu på vår sida och kände mig tvingad. 
Men sådär såg jag ut på ett ungefär i alla fall!
”Hu vad det blåser!” Tyckte en tjej den där dagen.
Skulle snarare kalla det för att fläkta but what do I know about vind liksom.



Min disc-analys gav inga chockerande svar. Väldigt lite rött, hyffsat mycket blått, väldigt grön men mest gul?
Genomgånende och ganska jämnt mellan anpassat beteende och grundbeteende. Enda var väl att jag trodde att jag var mer grön än gul eftersom jag är introvert. 
Det var det fler som trodde kan jag säga.



Hasse Brontén stand-uppade på sista middagen innan det var dags för spa för hela gänget. ”ALLA ska med!”



Yeah no sa jag och en annan tjej. Vi behövde vårda våra stackars introverta själar som var trötta efter intensivt häng med mäklare.
De är ett speciellt folk ändå, många av dem i alla fall? 
Lägger ingen värdering i det men helt klart speciellt folk när man buntar ihop dem på det där viset.



Natt i fönstret ❤️



Var sjukt stressad för att hinna med planet, trafiken var kaos överallt typ? Så när jag landade vid 19 och inte hade ätit sen tidig lunch räckte det med en blick på Macky för att han skulle köra runt Max och köpa mig ett Halloumi mål i driven.
Har jag nämnt att jag älskar honom?



I morse vaknade vi inte utvilade kan jag meddela. Vaknade vid tre och flög upp ur sängen. Hade ett träd fallit genom taket? Hade en lastbil kraschat rakt in i huset? Hade någon sprängt grannens hus?
Det tog en liten stund innan jag var säker men jag förstod sedan att det var en åskknall som väckt oss.
Hjärtat rusade ju sådär som det bara gör när man vaknat i panik men när det började lugna sig hörde jag det omisskännliga ljudet av droppar mot golv.
Yep det ösregnade.
Nep vår lilla tillfälliga lagning i kupan i taket var inte gjord för hällregn.
Så det var ju bara att upp och jaga bunkar att samla upp vattnet i. Inte min favoritsysselsättning klockan tre på morgonen.
Väl klara hade jag jättesvårt att somna om. Tog över en timme och jag somnade inte förrän det var ljust ute. Har varit helt förstörd hela dagen? Har glömt hur det var att vara trött på det viset sedan jag började gå upp regelbundna tider. 





Förutom att vara trött idag har vi skickat in hindersprövan så vi kanske kan få gifta oss någon himla gång och börjat samla bilder till en fotovägg.

Yep that’s about it?
Imorgon ska vi få hjälp att ta tag i hallen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar