lördag 25 augusti 2018

Taxi Hallberg

Jag hade lovat att hämta Markus i Mörbylånga efter hans kräftskiva med jobbet inatt. Tänkte att det bilr vid ett-tiden, det är inte så långt till Mörbylånga... ja ingen större uppoffring helt enkelt.

Men femtio minuter efter att Markus sagt att de snart skulle lämna Borgholm ringer han, taxin hade aldrig kommit och ingen svarade när de ringde.
Så Elajo Mörbylånga var strandsatta i Borgholm.



Lucky me, eller rättare sagt, tur för dem så var världens bästa syster vaken och körbar eftersom jag var sådär sugen på att tura södra Öland med sju pers i en femsittsig bil. Jag hade ju fått köra någon hunger game grej för att sålla ut två pers annars. Såatte det var ju bara att hasta iväg från min egen kräftskiva (som var asnajs) och kasta ut all återvinning jag så duktigt hade packat bilen med inför idag för att sedan racea till Borgholm.

Jag har velat gå upp tidigt någon morgon och åka över till typ, Skärlövs hamn och spana på soluppgången så jag föreslog för Macky att vi skulle hålla oss vakna när vi ändå var ute och åkte men han somnade mitt i en googling så vi åkte hem istället... 

Risken är att den här dagen blir lite slöare än jag hoppats men det är väl smällar man får ta när man extraknäcker som taxichaufför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar