söndag 11 december 2011

Vuxna barnungar

Folk är inte lagom fräcka. Fine att jag kan acceptera att de rycker och sliter i mig när jag pratar face-to-face med någon, men står jag och pratar i telefon kan jag väl förhelvete få vara i fred tre sekunder?
Undra vad folk skulle säga om jag kom fram till dem och promt skulle avbryta om de höll på att hjälpa någon...

Vad är det med mataffärer som kan förvandla små trevliga tanter och gubbar till skitstövlar?



Eftersom detta inlägg bland annat kopplar till mitt jobb måste jag ju även tillägga (så ingen missuppfattar mig) att jag har många givande konversationer med kunder varje dag. Det kan vara några få ord som kan pigga upp så mycket! De behöver inte ens säga något snällt, bara de inte är negativa och whineiga*.
Kundkontakten är awesome, även när folk är oförskämda eller rent av nervärderande mot mig.


*Nytt ord folk, betyder gnälliga. Lägg det på minnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar