söndag 17 februari 2019

Porslin

Jag nämnde ju att jag rensat bland porslinet?
Well inte så mycket rensat som ”sorterat” och ”strukturerat” eller ”flyttat runt”.

Såatte.

Men så jädrans bra det blev? Kommer utan problem åt alla mina femtioelva kaffeserviser, har koll på mina assietter och tallrikar... ja och så har jag bytt ut vardagsporslinet.

Vet ni hur länge jag har velat ha blåvitt porslin? 
GANSKA EXAKT ETT ÅR.
För jag såg det på Indiska i ungefär samma veva som vi flyttade hit.
Men ibland är jag ändå lite realistisk så jag lade pengarna på något annat onödigt istället.

Men! För ett par veckor sedan kom Markus päron förbi med porslin som ingen ville ha för de verkar ha lärt sig att jag aldrig tackar nej till porslin...
(Jag har problem, jag vet. Men det är i alla fall inte knark?)

Och dra mig baklänges om det inte var en låda full av blåvita tallrikar som praktiskt taget SKREK om att få bli använda.
Så där är vi nu.
Hejdå IKEA, hej... Svenska slott?
Vad som är på dem är mindre viktigt vad ni däremot bör få veta är att de gör sig jättefint ihop med de guldfärgade besticken Markus och jag köpte i sommras men aldrig använde.

Middagen var extra god.




Ps. And also att det är vår nu? När vi åkte såg det ut såhär:





Och sen kommer vi hem till detta:





Har gått långpromenad utan jacka idag och druckit kaffe på yttertrappan?
Kan leva med det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar