måndag 6 juli 2020

Röjsågsmaskinisten

Hej från röjsågsexperten! Inte ens ett skämt. Såg ut som om jag aldrig gjort annat i hela mitt liv när jag gick där iklädd sele och röjde murgröna som om det inte fanns någon morgondag. Tyvärr finns inget bildbevis för Markus har inget behov av att fotodokumentera att han någonsin haft en fru som kan köra röjsåg. Eller haft en fru överhuvudtaget. Hade jag inte hyrt in fotograf på vårt bröllop kanske det hade låtit något i stil med: 

"Fru? Nej det har jag aldrig haft någon. Jag dejtade en tjej ett tag men jag har inte hört av henne på flera år. Minns inte vad hon hette, Sandra kanske?"

Meanwhile ligger min kropp i frysen nere i källaren.
Det spårade lite här nu känner jag. Det jag ville ha sagt är att jag är inte bitter över att Markus inte fotade mig medan jag gjorde något jag tjatat om i veckor. 
Och att vi har köpt en frys.
Och bara hinta om att min man tyckte vi skulle ta den medelstora modellen. Han sa inget om det då men jag såg ju själv att min kropp aldrig hade fått plats i den lilla frysen.
Jag säger inte att han planerar något. 
Men om jag försvinner så vet ni vart ni kan börja leta.
Tillbaka till röjsågen, jag är som sagt inte bitter över den där bilden som aldrig togs.

Tillbaka till röjsågen, säkerhetsmedveten som jag är läste jag naturligtvis på om säkerhet vid röjsågskörning. Ska vi kika på listan ihop?

  • När du arbetar med röjsåg ska du använda hjälm som är försedd med hörsel- och ögonskydd. Ögonen kan skadas av kvistar och annat från röjsågen. Vi bestämmer skyddsglasögon och hörlurar med tillräckligt hög musik för att överrösta oljudet, okej? Okej. Markus har lovat att inte kasta potatis (?) i huvudet på mig så hjälm behövs nog inte.

  • Använd stövlar eller kängor med sågskydd. Gympadojor känns väl rimligt annars.

  • Bär varselkläder så att du syns bra. Inte camouflage? Nej? Okej. Ska se vad jag kan göra.

  • Använd arbetshandskar. DET! Kan jag gå med på.

  • Ha alltid med ett första förband och bär det så att du lätt kommer åt det om olyckan är framme. Men snälla, det är som om jag är gjord för det här? Har My litte pony-plåster i fickan. Ser fram emot att använda dem! 

Selfie på frun som åtminstone inte fick en enda potatis i huvudet!
Inte heller behövde jag något plåster. Fri tolkning på om det var bra eller dåligt tänker jag.
Vi fick typ sju kilometer tomt till efter att murgrönan försvann. Där ska det få bli en asfet rosrabatt istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar