måndag 21 mars 2011

Min framtid

Idag när jag och Elton skjutsade den andra valpen insåg jag en sak. När jag såg hur Elton tittade på min Kallevalp och hur Kalle, trots att han försökte inbilla mig motsatsen, trivdes ganska bra med Elton i knät förstod jag att det är precis sådär jag önskar att min framtid ser ut.
Bara jag och två valpar.
Jag kunde inte låta bli att skratta åt dem. Kalle, som ska låtsas att han inte tycker om Elton, som låter och ser ut om en gris. (Det finns en viss sanning i det uttalandet...) Sen Elton som dyrkar Kalle, just för att han inte får Kalles uppmärksamhet.
Ja där sitter de i bilen. Elton i Kalles knä, vilket jag inte ens behövde anstränga mig för att få igenom, och håller hand. Ja på sätt och vis i alla fall, Kalle med handen utslagen på sidan av sätet och Elton som lagt sin tass i hans handflata.

"Han håller fast mig" fick jag som svar när jag frågade Kalle varför de satt så.

"Vadå? Han den där? Nej usch, honom tycker jag inte om..." Hoppas min framtid inte är full av lika sura miner som bilden av mina älsklingspojkar...

1 kommentar:

  1. Tro mig ingen kan motstå Elton det är omöjligt inte ens Kalle kan stå emot.

    SvaraRadera