lördag 13 augusti 2011

I never aim to kill

Jag gillar inte att döda insekter. Mest för att de allt för ofta bildar geggiga fläckar av inälvor på olämpliga ställen.
Ikväll fick jag ännu en anledning.

När jag kom in på toaletten möttes jag av en fet äcklig fluga, lika stor som min tumnagel. Elton tittade bedjande på mig, han ville faktiskt ha den där flugan!
Så jag hjälpte honom att jaga den.
Jag lyckades till allas förvåning tillslut slå ihjäl flugan (av misstag) och det bildades en stor äcklig fläck av inälvor på spegeln. Till vår stora förvåning fanns där nu även något annat som rörde sig.
Turns out att flugan var gravid och en äcklig hög fluglarver på något mirakulöst sätt överlevt. (borde de inte ligga i ägg btw?)
Ja så pappa fick ta över mördandet, eftersom jag blev svimfärdig (läs med en nypa salt).

Det kanske var någon form av Fenix-fluga? Återföddes ur askan? ... Jag menar, inälvorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar