tisdag 7 augusti 2012

Det finns inget så kul som rasism

Ja alltså inte rasismen i sig, den är ju inte helt okej. Men alla dessa diskussioner om det! Man kan sitta och läsa och skratta åt folk hur länge som helst. Folk från båda sidor då, vill jag understryka annars finns en risk att jag blir lynchad!

Idag har jag i en "politisk debatt" mellan en så kallad horunge och en hater lärt mig att det är okej att hata folk som är annorlunda så länge de har gjort dig något. Eller ja, de behöver inte ens ha gjort dig personligen något. Spelar inte hellernågon roll om båda sidor var lika goa utan det är bara att hata på.

Låter ganska energikrävande enligt mig. Har lite svårt att se olika "raser" inom människosläktet. Dock skulle jag förstå om någon kallade mig rasist för att jag förtrycker och rent av mördar silverfiskarna i min lägenhet. Stackarna, de har inte en chans. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar