tisdag 21 oktober 2014

Alla hamsterhjul snurrar samtidigt

Struktur är inte min grej. Hamsterhjulen i mitt huvud snurrar konstant, alla samtidigt.
Jag tycker inte om ovisshet men hittar alltid på längs vägen.
Skulle uppskatta så himla mycket om hamsterhjulen kunde lugna ner sig lite så jag för en gångs skull fick slutföra ett projekt innan jag börjar på nästa.
Oftast kommer det smygande.
Inspirationen.
Tankarna.
Idéerna.
Lösningarna.
Bra, tänker jag och samlar dem i en hög för att spara till senare. Tills jag är klar med det jag håller på med för stunden.
Men ni vet hur det är när man staplar saker på hög, förr eller senare rasar det. Instabilitet är inget undantag det är en regel och när tornet väl rasar finner jag mig själv sittandes där med ett nytt projekt påbörjat. Jag kan inte hindra mig själv.

För visst finns det inget häftigare än att göra något man verkligen brinner för?
Om än bara för ett ögonblick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar