måndag 19 februari 2018

Puerto Rico del 1 - Åksjuka, solnedgångar och delfiner




Viktigt att ni ser Teneriffa i bakgrunden. Busschauffören tyckte att jag var dum i huvudet som inte fattade det.
Tittade för långt ner, är inte van vid höjder...


Ser ni det dolda meddelandet? Tyvärr var det inte från Markus. Får släppa planerna på sommarbröllop 2018 ;-) 

Ser ni Teneriffa? SER NI?!



       




Nu är vi hemma igen! Borta var bra, det kan jag inte förneka. Mvh hon som inte ville åka.
Vi har druckit öl, ätit solnedgångsmiddagar, provbadat tre olika stränder (och poolen), promenerat åttatusenmilomdagen (i uppförsbacke) (varning för eventuella överdrifter).
På alla hjärtans dag klyschade vi till det och drog ut med en båt som letade upp vilda delfiner!
Det var sååå häftigt, när besättningen hittat delfinerna stängde de av båten och lät delfinernas nyfikenhet leda dem till oss istället och nyfikna var de!
Simmade intill och under båten hela tiden. Det kändes så bra i hjärtat att få se delfinerna i sin frihet och de inblandade arrangörerna verkade måna om deras välmående. 
Plus att jag har en tendens att bli sådär löjligt lycklig i själen av öppet hav. 
När de värsta vågorna slog och man nästan trodde att båten skulle stå på näsan ner i djupet backade folk för att slippa bli blöta men jag stod kvar. Lite som när man var liten och ville sitta längst fram i morfars båt för att få känna saltvattenstänken i ansiktet.
Fast det här var hardcore varianten då.
Under veckan blev jag åksjuk i varje fordon jag satte mig, ja till och med när jag gick ner i dalen från fel håll... Men på sjön var det lugnt!



Houston we have a problem - jag har ingen kategori att lägga det här inlägget i? Får skapa en semesterkategori antar jag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar