torsdag 26 april 2018

Trädgård och så vidare





Ett stycke elektriker i trädgårdsland. Alltså jag kunde ju gräva upp/plantera om växterna jag tänkte flytta själv. Men han insisterade.
”Jag gillar inte trädgårdsarbete” avslutade han med.
Nä.
Okej.
Ingen tvingar dig.
Men lite mysigt var det nog ändå tror jag.

Kanske var det så att han inte var jätteimponerad över de sneda kejsarkronorna jag flyttat till häcken. Satte dem i hålen med förhoppning att rådjuren fattar hinten. De kan inte fortsätta bryta mot vårat avtal på det här viset.
De får äta delar av min trädgård men lite vill jag faktiskt ha kvar. Typ penseerna jag planterade.



Varsågod antar jag. Hoppas det smakade.

Nu ska jag käka resterna av gårdagens blomkålscurry (vegansk god och mättande mat, tips tips!) 
(Men går säkert krydda med olydiga rådjur) innan jag gräver upp några kejsarkronor till. 
Vill inte ha dem vid yttertrappan, de luktar ju skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar