lördag 5 maj 2018

Ledig dag 🙌













KOLLA HUR MYCKET LAJF VI HAR LEVT IDAG!
Sitter där bland ogräs och sniglar och gråssuggor med kissungarna i vagnen bredvid och tänker på hur lycklig jag är.
Och hur folk säger att lycka inte kan köpas för pengar och hur mycket jag börjar tvivla på det.
Så vitt jag vet är det bara Markus i hela lyckoekvationen ovan som jag inte betalat för?

Mitt rensade trädgårdsland ser lite tomt ut nu när allt ogräs (och lite till) är borta men när min nyplanterade daggkåpa växer till sig kommer det bli kanoners!
Grävde även upp de sista kejsarkronorna från landen så nu slipper jag den doften precis utanför ytterdörren i alla fall.
Grävde upp en som nådde mig till armbågen! Lite ball ändå. Den fick en ny titel som rådjursstopp i häcken.

Senare på kvällen såg jag dock rådjuren klampa rakt igenom häcken på ett annat ställe... får ta ett snack med dem så de vet vad som är okej att äta och inte. De har ju lite svårt med gränser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar