onsdag 15 augusti 2018

Hallen osv

Man ligger ju lite efter här då va men nu ska ni få höra - en dag i teletubbie land när det var skitvarmt (sådär som hela denna sommar har varit-ish) så höll jag på att måla (färdigt) i hallen. Vi ville göra klart hela vägen ner i trappan samt entrén inför bröllopet och medan jag stod där i trappan och svettades med en pensel fasttejpad på en pinne snubblade jag på något.



I aint fucking kidding you - det var så VARMT att limmet under trappnosarna luckrades upp? Jag har varit och petat lite försynt på dem tidigare men känt att det var ett omöjligt projekt för framtida-Sanna.
Och så bara släppte de?

Eftersom det var lite oplanerat hade jag inte riktigt tid att försöka luckra upp klisterresterna så jag har ofrivilligt vaxat röven några gånger då jag har en tendens att sätta mig i trappan... men så himla värt. Är fortfarande amazed. Det blev så sjukt mycket snyggare nu? 
Någon gång kanske jag slipar den för bästa look men tills vidare är jag nöjd. Särskilt om jag får tummen ur och går på det sista klistret med kemisk bensin någon dag.

Men - blev hallen klar? Undrar ni såklart.
Ja. Ja det blev den. Med vissa paniklösningar.
Typ som att jag spacklade hålen i golvet där delar av parketten saknades. Men så målade jag allt grått så det är ju ingen som behöver ha ont av det.



Idag hängde vi upp pricken över i.





Pressade vårblommor (ogräs?) från vår trädgård!
Jag plockade dem och la i en gammal kokbok och glömde halvt om halvt bort dem eftersom hallen aldrig blev klar.
Men nu så!

Hur gullig hall? Till hösten kanske vi kan få upp en tapet på väggen i trappan också. DÅ är det färdigt på riktig. Men det funkar ju såhär också tilldess.


EDIT!!!

Så här såg hallen ut förut:


























Här är en äcklig detalj som kommer jaga mig forever:

När jag satt på vardagsrumsgolvet och plockade med mina torkade blommor och valde vilka jag skulle ha såg jag lite skräp på golvet, plockade upp det och tänkte lägga det i min skräphög när hjärnan i slow motion reagerade på vad det var jag höll i.



En torkad fågelfot.
Alltså fåglar är bland det äckligaste jag vet (thanks mom) och om jag råkar NUDDA en fågelfjäder ute vill jag helst hugga av mig handen.
Ni kan ju tänka er min reaktion på att hålla i en fkn fot då.
D-O-G.
Försöker att inte tänka på hur en ensam fot hamnade i mitt vardagsrum och fortsätta med mitt liv.

Det är svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar