onsdag 22 augusti 2018

PT-katt

Jag är visst inte ensam om att fyllas av ny energi när luften blir friskare och vinden tilltar. Igår när jag målade varv två av fyra-ish på byrån som stod kvar i huset när vi flyttade in hoppade Tokyo upp ovanpå byrån och kollade vad jag höll på med.
Thank god att jag valde att måla ovansidan av byrån sist...
Efter att ha kollat läget hos mig sprang han i en åtta genom sovrummet, upp över sängen, runda huvudändan och snedda under sängen, varva fotändan och upp igen.
Uppskattningsvis körde han nog 37 varv där inne innan han tvärnitade en halv centimeter ifrån burken med målarfärg.




"Vill du gå ut?" frågade jag och han gick och satte sig vid köksdörren där han vet att vagnen brukar stå. Såatte det var ju bara att dra på gympadojorna och tvinga på Nightan en pyjamas.
Ja för om PT-Tokyo ska släpa ut mig så åker Nightan också med. Kollektiv bestraffning och så vidare.

Det är tur att vi har den där Tokungen, sen jag bytte jobb (och visserligen inte alltid springer runt med telefonen i fickan som jag gjorde på ICA) så har antalet steg per dag som min telefon registrerar blivit ungefär en åttondel av hur mycket jag brukade ränna runt så att han får ut mig är ju bara positivt.
Några varv upp och ner för bygatan om kvällarna borde väl råda bot på det där. Har inte hittat den ultimata promenadsträckan än men ju mer jag går desto större chans att jag hittar något kul antar jag?
Ikväll ska vi nog gå och se om vi hittar några kor på andra sidan vägen.
Och jag ska måla sista varvet på byrån!
Målade de stora ytorna innan jobbet imorse så det borde räcka med ett lager färg ikväll så i morgon borde vi kunna ställa tillbaka den i sovrummet!

... Sen får jag väl kanske vänta till helgen innan Mecky sätter dit de nya handtagen på den, han är fortfarande inte pigg efter att ha legat sjuk halva förra veckan.
Men vem behöver handtag egentligen. (Markus kommer behöva handtag lol)
Bara den är på plats kan jag ju ställa i ordning resten av sovrummet och slippa ha garderob i hallen!
Vill egentligen hänga upp nya gardiner där inne också men jag vet inte riktigt vad?

Oooooch nu svamlar jag. Det här inlägget hade egentligen bara behövt vara tre rader typ. Eller inte existera alls. But what's the fun in that.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar