onsdag 9 februari 2022

Och så var det det där med självinsikt

Jag häromdagen "jag fotar ju aldrig bara för fotandes skull längre, förr fotade jag allt skit jag såg. Det är därför jag inte fotar på riktigt längre."

Jag igår när jag hittade en bildmapp med mobilfoton från november 2019-december 2020.
35 927 bilder.

Det är alltså i genomsnitt 84 bilder om dagen. ÅTTIOFYRA?
Det kan inte vara möjligt. Måste vara mycket dubletter som råkat bli vid överföringen. Säkert endel screenshots och videos också.

Säkerhetskopierade bilderna från min nya telefon häromdagen medan jag ändå håller på och håller på.
Skaffade den i slutet av oktober förra året.
Här säkerhetskopierade jag verkligen bara FOTON.
Ish november-januari.
4 113 st.
Genomsnitt: 45 bilder per dag.

IDAG tog jag tretton bilder innan jag ens lämnade sängen på morgonen.

Det är ju ett sjukligt beteende jag har? 
Blir typ... Lite rädd för mig själv? Och framför allt hur jag inte har insett detta förrän NU?
*Tar fyra bilder till på Tokyo som ligger och är skitgullig i fönstret bredvid mig*

Om man nu ska ha ett beroende så är väl detta ett ganska okej beroende?
Jag tänker att det är ju inte spel i alla fall?
Eller tobak?
Eller ens svärdslukning? 
(Är det en grej? Jag vet inte, jag är bara beroende av mobilkameran)

Jag kanske borde göra ett inlägg där jag ofiltrerat lägger upp alla bilder jag tar på en dag. Bara för att hänga ut mig själv?



Dagens bildflöde ser ju ut såhär nu vid lunch så vi kan väl säga stay tuned - imorgon kommer en bildbomb plockad rakt ur coronakarantänen?
(För nu var det ju min tur att testa positivt. Bara för att jag en timme innan mitt positiva självtest stolt klargjorde att man är ju byggt av annat virke och säkert är immun. Jättegulligt av mig att starta året med att ha så gulligt dålig självinsikt. Fint ändå, lovar att återgå till att vara cynisk och tyst efter februari!)
Det är ju verkligen otroligt hur mängden bilder jag tar på en dag helt har passerat över mitt huvud. It's right there. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar