tisdag 19 april 2011

There's a hole in the world tonight

Fääärdig! Det gick nog... Ganska bra. Resultatet lär jag ju inte få se än på ett tag så vi hoppas väl på det bästa. Blev enorm skillnad på före och efter bilderna sen om det är tillräckligt lär vi märka men hittils är jag faktiskt rätt så nöjd med resultatet! Sen ska det ju förstoras massor och då kan ju vad som helst hända...

Tänkte att jag skulle gå in i det virtuella klassrummet innan jag stänger av datorn. Detta var ett stooort misstag eftersom en av våra kära fröknar snällt påminde oss om att vi bara har några dagar på oss att ställa frågor om hemtentamen. Usch, bara det ordet ger mig mardrömmar, förstår egentligen inte varför jag gör så här mot mig själv. Sen när har jag NÅGONSIN tyckt att skola har varit roligt? Visst det har haft sina stunder men borde jag inte veta efter 12 år i skolbänken att själva pluggandet tar kol på mig? Att det likt en Dementor suger all glädje ur en.
Denna jäkla prestationsångest som smög sig på mig under gymnasiet får mig att hoppa högt av ord som "prov" "läxa" och "tenta".

Nä nu kära vänner ska jag lägga USBminnet på ett smart ställe så jag inte glömmer det imorgon, sedan blir det lite Bitten innan läggdags. Kort arbetsdag imorgon, då jobbar jag "bara" sex timmar jämfört med torsdag då jag jobbar nio timmar. Lite annorlunda mot sommarjobbet då det var samma arbetstider vecka ut, vecka in. Varje dag. Var förbi en sväng idag och lånade deras stooora skrivare och jag måste säga att när jag satt där saknade jag nästan att sitta på kontoret. Ni vet, plocka med papper, redigera bilder, tyda kråkfötter och framför allt: kunna svara på kundernas frågor. Det gick så snabbt att komma in i betala räkningar, vattna blommor, svara på frågor om tomt area och besiktning, koppla ur telefonen, ringa Prek you name it. Mycket lättare än att lära sig på vilken hylla Quinna eller konserverade champinjoner från Bögholm står i en butik där man handlat hela sitt liv. Det är fan komplicerat.
Nej men allra svårast är väl att komma in i det när det ibland är så långt mellan arbetspassen och det alltid är olika pass.  Som imorgon, är det ett varuplockar pass? Eller frukt&grönt pass? Eller är det ett extrapass chefen slängt in för att personen i kassan behöver vara någon annan stans?
Jag antar att det ger sig med tiden, tills dess får de andra stå ut med mina dumma frågor.

Nu blev det mycket snack och lite... Ja. Jag slänger in en bild så ser det lite mindre text-igt ut.


Bilden har absolut ingen som helst anknytning till texten.

2 kommentarer:

  1. Sådär tänkte jag också när jag började plugga "ush, fy, nej, inte efter 1 år extra på gymnasiet!" Skola från när man är 6 tills man är nästa 20 år? Knappast!

    Men, i Torsby finns inga jobb, och nu när jag läst ett tag, så inser jag att det inte finns något annat för mig att göra. Ska ju läsa ett praktiskt program sen, men jag är ganska säker på att det jag kommer göra sen, det är att forska vidare i alla fall...

    Haha, tagiskt.... MEN jag känner då att jag inte behöver göra avkall på andra saker i livet som är roligt! :D

    SvaraRadera