torsdag 28 augusti 2014

Musiktips

Okej så jag har insett att mina högstadieår var några riktigt gyllene musikår. Min musiksmak back then var flawless.

De flesta brukar väl koppla musik med händelser, känslor eller  människor eller hur?
Well jag har märkt att jag inte bara kopplar enskilda låtar utan hela album till människor.
Vilket är lite synd eftersom alla från den tiden är borta ur mitt liv nu, på gott och ont. Frågade mig själv häromdagen varför jag skulle låta det hindra mig från att lyssna på grym musik och kom inte på någon vettig anledning. Så här kommer en lista på mina favoritalbum från den tiden:


American Idiot
The Black Parade
Futures
Lest We Forget
Ocean Avenue
If Only You Were Lonely.


Så ppl. Spana genast in de här albumen ok?

Lägg gärna till Nothing Personal också så är jag nöjd sen!


Bjussar på en "then VS now" bild.
Kan inte riktigt påstå att jag saknar den där ungen för ärligt talat var hon inte särskilt schysst.
Brydde sig lite för lite om vad andra tyckte och då är det lätt att man trampar på folk!
Men visst, kan inte förneka att jag fortfarande diggar hennes stil.
Undra vad chefen säger om jag dyker upp på jobbet med en säkerhetsnål genom örat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar