söndag 5 augusti 2018

... och så var hon fru

Idag går vi på halvfart hemma i Kastlösa.
Igår var det nämligen dags!!!

Som det har längtats och stressats och styrts inför gårdagen.
Och så jäkla lyckat det blev.

Allt tack vare att vi är omgivna av världens bästa familjer som ställer upp till 100% och roddar och strukturerar och gör allt för att vårt bröllop ska bli det bästa ever.
(I’m not crying you’re crying!)

Startade vår bröllopsspellista men fick stänga av igen pga kan ej hanter all kärlek från alla håll.
Men nu är alltså this lady någons fru och det är nog det sjukaste någonsin? 
”Äsch det är ju ingen big deal” har jag tänkt hela tiden, tills jag faktiskt vaknade upp som fru imorse?
Dafuq hände där liksom.
Jag har alltid varit bortskämd med kärlek men jag har nog aldrig känt mig så älskad som den här helgen?

Här kommer lite prepp-bilder och lite före-vigseln-bilder... så får jag fylla på med ett riktigt inlägg med riktiga bilder sen. Men kände att jag ville pränta ner det här nu medan alla känslor och intryck av lyckönskningar, glädje och de fina talen finns färskt i minnet.




Vart börjar man? Här byggde familjen Andersson tält och fiii fan vad det är tråkigt att bygga tält. Kan ej fatta att Markus palladd ha det som yrke i så många år? Hade skjutit mig själv.







Och det här är väl inte direkt bröllopsrelaterat men vi var ett gäng som drog och såg Winnerbäck i slottsruinen. Då jag uttryckligen sagt ”ingen möhippa” tyckte mina vänner att jag var fett otacksam som nämnde att this was perfect, allt vad ”möhippa” jag behövde innan bröllopet när de planerat hela sommaren att kidnappa mig helgen efter...







Blev kidnappad, fick svara på svåra frågor om bland annat rubinbröllop, ICA-Stig och vanligaste spritsorten i sverige.
Blev TANKAD och filmad när jag sitter och gråter utanför pizzerian i Mörbylånga.
Mina brudar är goals på så många nivåer. Så här i efterhand är jag glad att de inte lyssnade på mig när jag sa att jag inte ville ha en möhippa för de hade fått ihop det så jäkla bra.
❤️❤️❤️



Dagen efter möhippan var stora förberedelsedagen.
För alla utom mig då, jag var till noll nytta.
Fy vad jag mådde.
Låg på en madrass i tältet och höll mamma och Matilda ”sällskap” medan de röjde runt som fkn champions.
Men efter femton shots från kvällen innan (utöver drinkar och bubbel) så är det ett under i sig att jag levde överhuvudtaget tänker jag?





Fast forward - vi handlade, mamma hämtade blommorna i sin lilla Toyota och jag fick naglarna fixade.



Bättre bild på naglarnas färg.















Kvällen innan var det full verkstad på Kastlösa Bygata, det dukades, förbereddes mat, och grejades med blommorna. Min syster band en perfekt brudbukett och alla provgick den utom jag...



Oväntat nog var Markus pappa ett stort stöd vid blomsterbordet! Jag visste inte att han hade dolda floristtalanger. Sjukt imponerad! Själv höll jag mig så långt bort från blommorna som jag bara kunde. Verkligen inte min grej, hur jag än försöker.





Vi provtände tältet och helst hade jag nog bosatt mig där ute den natten... men gick in tillslut och la upp en sneak peak på min klänning istället.



Dagen D inledde vi med gemensam frukost. Det är fint att se hur bra min och Markus familj fungerar ihop med tanke på hur viktigt familj är för oss båda.
Goals ❤️



Sen vid lunch var det dags för alla att åka hem och fixa sig och då passade jag på att korka upp champagnen jag fick av jobbet vid midsommar.
Sen var det bara att hoppa in i duschen så jag skulle vara redo när Becca kom för att fixa mitt hår.





Hon fick även sy ihop min klänning och så kom Alva och joinade pysslet efter en stund och hjälpte till. Hon sminkade över ett blåmärke på mitt ben och målade mina tånaglar.

Ingift faster är ändå en fin grej att få vara!

Och så kom den eviga väntan på att få gå ut till våra väntande gäster:





Till mitt försvar var det jättevarmt 🙄







Ooooch där bryter vi för den här gången. Ni som ej vill vänta kan ju söka på #sannaomacky på instagram!




Så vaknade jag med den här skäggige karl sovande tätt intill imorse. Man kan ju undra hur det kunde bli så jäkla rätt.

Nu sitter min man (!) nere och spelar x-box med sista bröllopsgästen som är kvar. Själv ligger jag och vilar med kissungarna. De har varit sjukt keliga hela dagen, det var en konstig dag igår och de fick vara ute till långt in på natten (trots att mården kunde ha tagit dem!!!) men de tog det som riktiga champions så idag förtjänar de en riktig mysdag, vi har inte haft tid med det på länge nu ❤️

1 kommentar:

  1. Åh vilken underbar dag du fick. I mina ögon var allt bara sådär perfekt och mysigt.
    Precis som du skriver om era föräldrar upplevde jag dom. Dom var så välkomnande och mysiga mot mig. Ni är verkligen lyckligt lottade <3

    SvaraRadera