söndag 20 januari 2019

En "göra färdigt"-dag


Idag har vi småpysslat och gjort färdigt alla små detaljer som blivit kvar. Som att fästa lampsladden i hallen! Ni som känner mig väl vet att jag inte direkt är någon perfektionist. Så när Markus ropar på mig från övervåningen medan jag plockar i hallen nere och säger att det inte kommer bli snyggt föreställer jag mig något som snarast skulle tänkas hamna i kategorin "taket har rasat in, allt är förstört"
Så var naturligtvis inte fallet. För Markus är elektriker och gillar att dra raka linjer.
"Det går inte få den rak, sladden är ful"
"Sladden är böjd menar du?"
"Det var ju det jag sa"
"Men... Gör det något?"

Och ungefär där någonstans skrev han på skilsmässopapperna. 
Eller nä, men you get the picture. Här är sladden fotad i en rät vinkel förresten. Såhär o-rak är den.
Jag älskar min elektriker.


Men jag då? Jag har faktiskt också pysslat! (För arbetsfördelningen en fogar, slipar och målar och den andra klamrar en sladd var ju något orättvis från början)

What I did:


Målade kökspallarna med en magisk ny färg! Svinlätt att måla med, luktfri, fäster på cirka allt, minimalt med förarbete och övermålningsbar efter fyra timmar... Jag har sålt in den nu va? Fantastisk. Vill måla allt.


Piedestalen jag sprayade igår hade torkat nu så jag satte dit marmorskivan och lät den flytta in!
Hur fin blev den inte på en skala mellan skitfin och amazing?

Nu kommer strax Mackys föräldrar hit och fikar. De har inte varit här på länge så det blir kul att visa dem allt småpyssel som kommit på plats!

1 kommentar:

  1. Alltså så fint det blir! Typ skitfint och Amazing på samma gång.
    Haha jag förstår det där med perfektion när man är yrkesskadad. Dock tycker jag att det är bättre saker blir gjort ibland i stället för att dra ut på det bara för man vill få det som man vill ha det, eller aldrig har tid att göra det perfekt. Bra jobbat säger jag bara!

    SvaraRadera