söndag 20 februari 2022

En googelsökning av min hjärna

 Hittade en anteckning om ett gäng googelsökningar jag gjorde under 2020 och naturligtvis är det en OTROLIG blandning av tankar och funderingar som passerat genom min hjärna?

Här kommer en lista ni eventuellt kommer önska att ni aldrig behövt lägga tid på:

- Kan man mata en säl?
(Fick aldrig något svar som ej var kopplat till en djurpark. Dåligt google.)

- Hur sågar man vinkelhörn?
Va? Hur mycket storhetsvansinne hade jag 2020? Trodde jag på RIKTIGT att jag skulle kunna googla och lära mig det och sen bara köra? Vad skulle jag ens ha det till?

- Skriver man "den hurtiga" eller "den hurtige"?
Självtvivlet slår till ibland så att säga. Har man väl börjat undra är det kört.

- Västerstad Öland.

- Tigersåg.
Troligtvis starkt sammankopplat med min övertro på mig själv som snickare?

- Skillnad knubbsäl och gråsäl?
Noterat i marginaler står det "knubbsälen ser snällare ut. 
Bra att veta, antar jag.

- Maläten mjälte.
Jag önskar så att jag mindes vad som passerade genom mitt huvud när jag googlade på detta. Vart fick jag det ifrån? Vad är det? IS IT A THING?
(Det är det, trodde verkligen att jag tappat det för ett ögonblick men nu när jag googlar igen inser jag att jag nog läst det i Tokyos journal. Det har med tumörer att göra.)

- Anicura Jönköping / Anicura Kalmar
Googlar fortfarande ibland. Vill ju ändå inte att deras statistik ska gå i botten.

- Sälsort Öland.
Har kränkt noterat i marginalen att google rättade mig och talade om att det heter "sälart". Well fuq you too google.



Det jag tar med mig från denna djupdykning av Sanna 2020 är att hon var märkligt besatt av ett djur hon är livrädd för, hade obefogat stort självförtroende gällande saker jag absolut inte har någon kunskap om? Kul tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar