onsdag 23 februari 2022

När larmbolaget ringer...


Den här lille filuren ser ju till at tvi får valuta för vårt hemlarm. I perioder får han ju för sig att köra igång larmet. Jag är ganska säker på att han gör det med flit för det är periodvis och alltid flera gånger på raken. Igår körde han igång det tre gånger vid lunchtid innan de ringde från Verisure för att klaga.
Lol! Då vet man.

Tjejen var såklart jättetrevlig och undrade väl egentligen bara om jag kunde tänka mig att flytta klösträdet? Motsatt sida av rummet från kameran räcker liksom inte. Vad hon inte visste var ju att han även kör igång larmet när han hoppar upp på matbordet i en viss vinkel och där någonstans känner jag att det börjar bli svårt att göra alla nöjda? Någon möbel måste vi ju få behålla liksom.

Så jag tror att jag ska ringa och göra slut på det här ohållbara förhållandet. Allt har sin tid. Vissa människor kommer in i ditt liv för att... Ja ni vet. Det är inte du det är jag osv.
Eller ja, i detta fallet blir det ju "det är inte ni, det är min katt".
Jag hade dock inte ögonkontakt med Markus när vi pratade om det hemma så jag vet inte om jag vågar ringa idag? Det känns som att tre månaders uppsägningstid för att få honom att bestämma sig, hitta ett nytt larm och installera det med lite överlapp blir tight?

Egentligen vill jag ju helst bara fixa det själv och ha det klart nästa vecka.
Men nu jobbar ju en utav oss på ett företag som installerar larm och den andras enda egenskap är ju hetsig så jag tror att jag bara snällt får lämna över ansvaret på Macky?
Vilket är trist eftersom jag fortfarande väntar på att han ska fixa ett skymningsrelä till vår ytterlampa.
Three years and counting </3
Tänk att jag typ hade hunnit utbilda mig på komvux och bli förstaårsmontör på den här tiden?
Att jag inte tänkte på det från början.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar